Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Motivace odsouzených ke studiu na SOU
Přidalová, Petra
V bakalářské práci je zpracováno téma motivace ke studiu odsouzených mužů zařazených na Středním odborném učilišti ve výkonu trestu odnětí svobody. Cílem teoretické části je popsat vzdělávání ve Vězeňské službě České republiky, specifikovat vzdělanostní strukturu současné vězeňské populace, charakterizovat způsoby vzdělávání ve vězeňství s důrazem na střední odborné školství. Součástí této části je popsání definice motivace, její členění, potřeby odsouzených a jejich uspokojování v podmínkách výkonu trestu odnětí svobody, rozdělení motivačních faktorů pro odsouzené ve věznicích i specifikace motivace odsouzených v penitenciární péči s odkazem na teorie motivace, jejich dělení a vymezení prostředků vedoucích k motivaci vzdělávání vězněných osob. Hlavním cílem praktické části práce je zjistit, jakým způsobem jsou odsouzení motivováni ke studiu Středního odborného učiliště při Školském vzdělávacím středisku Kuřim. Pro účely naplnění cílů praktické části byly realizovány polostrukturované hloubkové rozhovory, následně probíhala jejich analýza prostřednictvím otevřeného kódování, následně tematická analýza. Respondenty průzkumného šetření byly odsouzení zařazení ve dvouletém učebním oboru Práce ve stravování, na Středním odborném učilišti. Ze získaných poznatků a závěrů z průzkumného šetření byla vystavěna doporučení pro pedagogickou praxi učitelů Středního odborného učiliště ve vězeňském prostředí. Právní doložka:Žádám Vám tímto o odložení zveřejnění mojí bakalářské práce, a to po dobu trvání 3 let. Důvodem je použití citlivých údajů odsouzených v praktické části BP (rozhovory, kazuistiky), kteří stále vykonávají výkon trestu odnětí svobody.
Role a postavení novinářské profese v perspektivě studentů žurnalistiky
Součková, Barbora ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá přístupem studentů žurnalistiky k novinářské profesi a jejich vnímáním oboru žurnalistiky. Své hlavní téma práce rozvíjí v několika rovinách, přičemž důležité je pro ni také uvažování studentů o etických aspektech žurnalistiky, ale i jejich motivace - a to nejen ke studiu tohoto oboru, ale i k jeho následnému praktickému výkonu ve smyslu zaměstnání či kariéry. Tato témata zkoumá prostřednictvím kvalitativní analýzy polostrukturovaných rozhovorů a diskusí provedených v rámci ohniskových skupin, které byly realizovány se studenty bakalářských programů oboru žurnalistika ze tří českých vysokých škol. Konkrétně studentů z Univerzity Karlovy v Praze, Masarykovy univerzity v Brně a Univerzity Palackého v Olomouci. Práce zahrnuje nejen pohledy studentů, kteří se s oborem setkali v rovinách akademických, ale i těch, již s ním mají zkušenosti přímo z praxe, tedy z redakcí a newsroomů různých českých médií. Výzkumy se na perspektivu studentů žurnalistiky začaly zaměřovat až na konci 20. století a od té doby vzniklo na toto téma po celém světě množství výzkumů, avšak v České republice zatím není tento přístup v odborných akademických pracích ve vyšší míře reflektován. Proto je důležité tyto otázky vznášet, neboť studenti žurnalistiky představují nejen zájemce, kteří se do...
Motivace studentů a absolventů vysokých škol ke studiu středních odborných učilišť
Křenová, Kateřina ; Balon, Jan (vedoucí práce) ; Tuček, Milan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá motivací absolventů a studentů vysokých škol ke studiu středního odborného učiliště a jejich využitím vybraných oborů v pracovním a osobním životě. Věnuji v ní pozornost původu faktorů ovlivňujících volbu vzdělání, jako je rodina, využitelnost v zaměstnání a v běžném životě a doplnění praktických znalostí z daného oboru. V teoretické části je čtenáři představeno teoretické pozadí, kterým je výzkum a jeho výstupy podložen, konkrétně teorií sociologie profesí, procesem profesionalizace, teorií sociálního konstruktivismu a fenoménu krize ‚kancelářské' práce přechodu k práci manuální. Teoretický základ je doplněn o historický vývoj a současnou situaci ve vzdělávání v České republice. Metodou zodpovězení výzkumných otázek byla zvolena primárně analýza polo- strukturovaných kvalitativních rozhovorů, které byly podpořeny analýzou kvantitativních dat sebraných skrze dotazníky. Jako výzkumný vzorek byli určeni studenti či absolventi ve stáří minimálně 18, jenž dokončili střední odborného učiliště před maximálně 10 lety. Na základě analýzy dat by měla práce dojít ke zjištění, jaké jsou pro cílovou skupinu hlavní a vedlejší motivace ke studiu společensky níže hodnoceného typu vzdělávací instituce.
Vysokoškolsky vzdělaní Romové - faktory ovlivňující jejich úspěšnost
Zoubek, Šimon ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá faktory, které během života ovlivňovaly úspěšné romské absolventy vysokých škol. Snaží se odhalit, z jakého důvodu se tito Romové dokázali vzepřít statistikám a získat univerzitní diplom. Je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části seznamuje čtenáře s odbornou literaturou a s východisky z ní vycházejícími. Jednotlivé kapitoly se věnují faktorům, které mají přímou souvislost se vzděláváním Romů. Konkrétně se jedná o romskou rodinu, která zásadním způsobem determinuje hodnotový systém dětí, dále se věnuje romským tradicím a zvykům, romskému jazyku, základnímu legislativnímu rámci a romským osobnostem. Praktická část se pomocí dotazníku snaží určit nejdůležitější faktory, které ovlivnily romské absolventy vysokých škol během jejich života. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, zda a do jaké míry jednotlivé faktory zasahovaly do rozhodování studijně úspěšných Romů. Z výzkumné části je zřejmé, že dvěma hlavními faktory byla pozitivní motivace ze strany rodičů a vidina lépe placeného zaměstnání.
Faktory ovlivňující výběr geografie jako studijního oboru
Macounová, Veronika ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce) ; Jelen, Jakub (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na zkoumání faktorů, které mají vliv na to, že si studenti volí pro své další studium geografické obory. Faktory byly zkoumány z hlediska vztahu ke geografii z rodinného či školského prostředí. Šetření bylo prováděno kombinací kvalitativního a kvantitativního výzkumu, kde odpovědi byly získávány jednak řízenými rozhovory formou focus group, jednak prostřednictvím dotazníků. Dotazník vyplnilo 105 studentů Geografie, zatímco rozhovorů se zúčastnilo 13 současných i bývalých studentů. Klíčová slova: volba studijního oboru, geografie, focus group, dotazníkové šetření, motivace ke studiu
Rovné příležitosti ke vzdělání - v terciárním školství (vysoké školy)
Maňourová, Tereza ; Tomeš, Igor (vedoucí práce) ; Šámalová, Kateřina (oponent)
Vzdělání hraje stále důležitější roli v dosažení životního úspěchu a postupu na sociálním žebříčku, proto každý jedinec by měl mít stejnou šanci studovat bez ohledu na jeho původ, sociální charakteristiky, vzdělanostní historii rodiny či jiné askriptivní faktory. Diplomová práce se zabývá přístupem k vysokoškolskému vzdělání pro osoby, které pocházejí z nízkopříjmových rodin či rodin, kde vysokoškolské vzdělání nemá vybudovanou historii. Popisuje a analyzuje současný přístup k terciárnímu vzdělávání v České republice v kontextu vyrovnávání příležitostí studentů z rodin bez vysokoškolské tradice nebo s nižším socioekonomickým statusem. Teoretická část má za úkol představit informační rámec problematiky přístupu k vysokoškolské vzdělanosti. Vysvětluje pojmy, se kterými se v práci často pracuje, popisuje historický vývoj práva na vzdělání a cestu k právu na rovný přístup k terciárnímu vzdělání v dnešní moderní společnosti. Dále jsou popsány sociologické teorie týkající se vzdělanostních nerovností a jsou aplikovány na konkrétní faktory ovlivňující rovnost přístupu k terciárnímu vzdělávání. V neposlední řadě nastiňuje aktuální vývoj v České republice. Praktická část popisuje systém podpory na největší univerzitě v České republice. Výzkumné šetření se zabývá podporou studentů na Univerzitě Karlově se...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.